4.1/5 - (7امتیاز)
31 تیر 1402 ساعت :14:47 728

فرودگاه استانبول در مقابل فرودگاه دبی | کدام بزرگتر است؟

آیا فرودگاه استانبول بزرگتر از فرودگاه دبی است؟

همانطور که در مقاله استانبول مقابل دبی گفتیم ، این دو شهر جزو توریستی ترین شهرهای آسیا و اروپا هستند. سالانه افراد زیادی به این دو شهر سفر می کنند. بنابراین داشتن یک فرودگاه پیشرفته برای هر دو شهر بسیار مهم است. با توجه به اهمیت بالای فرودگاه در این دو شهر، به طور خاص به موضوع فرودگاه استانبول در مقابل فرودگاه دبی می پردازیم. اگر قصد سفر به تور استانبول یا تور دبی را دارید تا پایان این مقاله با تاپیک سفر همراه باشید.

  • معرفی فرودگاه دبی

فرودگاه بین المللی دبی با کد DXB اصلی ترین و مهم ترین فرودگاه امارات است. این فرودگاه در 4 کیلومتری دبی در منطقه القرهود قرار دارد و مساحت آن 2900 هکتار است. فرودگاه دبی مرکز اصلی خطوط هوایی امارات و فلای دبی است. این فرودگاه می‌تواند سالانه ۷۵ میلیون مسافر را جابه‌جا کند و سومین فرودگاه شلوغ جهان از نظر تعداد مسافر است. همچنین ایرلاین های معتبر دیگری مانند بریتیش ایرویز، ایرفرانس، ایران ایر، لوفت هانزا، کی ال ام، ترکیش ایرلاینز، تای ایرویز و سنگاپور ایرلاینز در این فرودگاه پروازهای منظم دارند.فرودگاه بین المللی دبی دارای 3 ترمینال است و ترمینال 3 دومین سازه بزرگ جهان از نظر مساحت است. در این فرودگاه هفتگی حدود هشت هزار پرواز به بیش از 270 مقصد در سراسر جهان انجام می شود.

معرفی فرودگاه دبی

  • معرفی فرودگاه استانبول

فرودگاه ترکیه استانبول بزرگترین و مجلل ترین فرودگاه در بین فرودگاه های استانبول است که به عنوان یک گیت بزرگ پذیرای مهمانان و مسافران این شهر زیبا می باشد. این فرودگاه و فرودگاه سابیها گوکچن از شلوغ ترین فرودگاه های استانبول هستند. فرودگاه استانبول که در زبان ترکی با نام İstanbul Havalimanı شناخته می شود، جدیدترین فرودگاهی است که در استانبول تاسیس شده است. البته بد نیست بدانید که این فرودگاه همچنان در حال توسعه و گسترش است و پیش بینی می شود در سال 2030 به بهره برداری کامل برسد.فرودگاه ترکیه استانبول در منطقه آرناووتکوی استانبول واقع شده است. این فرودگاه در ابتدای ساخت خود ساخته شد تا با ظرفیت 200 میلیون مسافر به بزرگترین فرودگاه جهان تبدیل شود. از آنجایی که خطوط هوایی استانبول در اکثر مواقع سال از ترافیک هوایی رنج می برد، با ساخت کامل این فرودگاه، انتظار می رود مشکلاتی از جمله ترافیک هوایی و پروازی خطوط استانبول به طور کامل برطرف شود.

معرفی فرودگاه استانبول

بررسی امکانات این دو فرودگاه

فرودگاه دبی یکی از مجهزترین و مدرن ترین فرودگاه های جهان است و تمامی امکانات و خدمات مورد نیاز مسافران را فراهم می کند. اینترنت رایگان، رستوران ها و کافه های شیک فراوان در هر سه ترمینال فرودگاهی، فروشگاه های متنوعی که به صورت 24 ساعته باز هستند، دفاتر گمشده و پیدا شده، بانک ها و دستگاه های خودپرداز، خدمات پزشکی، نمازخانه، سالن های ماساژ، باغ ها، موزه ها و بسیاری امکانات دیگر و خدمات موجود در فرودگاه دبی باعث شده مسافران از حضور در این فرودگاه لذت ببرند.

در مقاله زیر فرودگاه استانبول در مقابل فرودگاه دبی به بررسی امکانات فرودگاه جدید استانبول می پردازیم. امکاناتی که در فرودگاه جدیداستانبول دیده شده از امکاناتی که در فرودگاه های استانبول وجود داشته بالاتر است. فرودگاه استانبول که به عنوان بهترین و بزرگترین فرودگاه ترکیه شناخته می شود، با ارائه خدمات و امکانات بی نظیر، تجربه ای خاص را در اختیار مسافران خود قرار می دهد. برای معرفی امکانات و خدمات ارائه شده در این فرودگاه با توریاب همراه باشید.

با ورود به فرودگاه استانبول بدون شک طراحی منحصر به فرد و معماری جذاب آن جذب شما خواهد شد. معماری سازه های فنی ساختمان و برج مراقبت فرودگاه استانبول برنده جایزه معماری شیکاگو در سال 2015 شد.

همچنین برخلاف سایر فرودگاه های استانبول، این فرودگاه دارای سالن های VIP و هتل هایی برای استراحت مسافران است تا مسافران بتوانند در آنجا استراحت کنند. سالن انتظار عمومی فرودگاه دارای فضای زیادی است و مسافرانی که قصد استفاده از خدمات بخش VIP و هتل ها را دارند باید هزینه های مربوط به این خدمات را پرداخت کنند. از دیگر امکانات این فرودگاه می توان به موزه، وای فای رایگان، رستوران های شیک و باکیفیت، زمین بازی کودکان و بسیاری از امکاناتی که فقط با دیدن خود آنها را باور کرد، اشاره کرد! برای مدیریت بهتر زمان خود در فرودگاه استانبول، مقاله “ در فرودگاه استانبول به مدت ۶ ساعت چه کار کنیم ؟” را مطالعه کنید. و « در فرودگاه استانبول چه بخوریم ».

بررسی مراکز خرید این دو فرودگاه

یکی از مهم ترین ویژگی های هر دو فرودگاه وجود مراکز خرید در داخل فرودگاه است که می توانند ساعت ها شما را سرگرم کنند.

در فرودگاه دبی مغازه هایی وجود دارد که محصولات مختلفی از برندهای معروف دنیا را با قیمت های بسیار مناسب در اختیار مسافران قرار می دهند. زمانی که منتظر پرواز خود هستید، می توانید به فروشگاه های این فرودگاه رفته و خرید در فرودگاه دبی را بدون پرداخت گمرک و مالیات تجربه کنید.

خرید یک تجربه جذاب قبل و بعد از سفر است. فرودگاه شاید اولین جایی نباشد که می خواهید خرید کنید، اما فرودگاه استانبول به عنوان یکی از بزرگترین فرودگاه ها و مرکز خرید لوکس شناخته می شود. در فروشگاه های فرودگاه استانبول، هر چیزی را که می خواهید پیدا خواهید کرد، از جواهرات و ساعت گرفته تا لباس، اسباب بازی، منسوجات خانگی و لوازم الکترونیکی. جالب اینجاست که برندهای معروفی مانند Hermès، Bulgari، Cartier، D&R، Dior، Eco، Gucci، Ribbon، Skecherser و ... در مراکز خرید فرودگاه استانبول شعبه دارند. همچنین مانند فرودگاه دبی، خرید در فرودگاه استانبول در برخی از فروشگاه های آن معاف از مالیات است.

بررسی رستوران های دو فرودگاه

فودکورت های فرودگاه دبی انواع غذا را برای مشتریان خود سرو می کنند و شما می توانید در فودکورت فرودگاه دبی از خوردن غذاهای لذیذ لذت ببرید. همچنین انواع غذاها و نوشیدنی ها در سراسر جهان در فرودگاه استانبول یافت می شود. از رستوران ها و کافه های معروفی مانند برگر کینگ و استارباکس گرفته تا نانوایی ها و شیرینی فروشی های ترکیه، کافه ها و رستوران های فرودگاه استانبول بهترین گزینه ها برای صرف غذا در روز آخر یا اولین سفر هستند.

آیا فرودگاه استانبول بزرگتر از فرودگاه دبی است؟

در پاسخ به این سوال که آیا فرودگاه استانبول بزرگتر از فرودگاه دبی است، لازم به ذکر است که مساحت فرودگاه بین المللی دبی حدود 2900 هکتار و مساحت فرودگاه استانبول حدود 7600 هکتار است. با این حال، فرودگاه آل مکتوم دبی حدود 14000 هکتار است.

در انتهای

در این مقاله به بررسی موضوع فرودگاه استانبول در مقابل فرودگاه دبی پرداختیم و مهمترین ویژگی های هر فرودگاه را بیان کردیم. به طور کلی هر دو فرودگاه از بهترین فرودگاه های دنیا هستند که میزبان مسافران زیادی هستند.

فرودگاه استانبول در مقابل فرودگاه دبی | کدام بزرگتر است؟

سوالات متداول

آیا فرودگاه استانبول بهتر از فرودگاه دبی است؟

هر دو فرودگاه دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند که در راه خود بسیار عالی است. اما در کل فرودگاه استانبول مساحت بیشتری نسبت به فرودگاه دبی دارد به همین دلیل امکانات بیشتری دارد.

فرودگاه استانبول جدیدتر است یا فرودگاه دبی؟

فرودگاه استانبول جدیدتر از فرودگاه دبی است و هنوز در حال ساخت است که گفته می شود تا سال 2030 به طور کامل به بهره برداری می رسد.

تورهای مرتبط

عنوان تور، مدت اقامت و اسم آژانس
ایرلاین، تاریخ رفت و برگشت تور
قیمت و تلفن آژانس

نظرات کاربران